Steeds vaker schrijf ik voor het web: een blog of een hele website. Dat is mooi, want je kunt zien hoe veel het gelezen en beklikt wordt. Maar het mooiste blijft tastbaar werk. Een blad dat je kunt vasthouden. Een blad dat ruikt en lekker aanvoelt. Drukwerk dat in een pakketje met de postbode komt. Deze week ontving ik TOOLZ, het relatiemagazine van DESTIL. Het inspireert bouw & industrie. En mij.
TOOLZ is een stoer blad. Niet alleen door het ontwerp door Brigitte Boits, maar ook door de onderwerpen, de gewaagde fotografie van Bram Delmee en de stellingname van DESTIL directeur René Kars over onderwerpen als duurzaamheid en MVO.
Ook stoer omdat de gebroeders Coronel gereedschap mogen testen. En dat gaat niet zachtzinnig, kan ik je vertellen. Ik ben erbij, samen met de cameraman. (zie pagina 36-39). Ook stoer omdat binnen dit bedrijf ook mensen werken die fouten mogen maken. Zo worden in het bedrijfsrestaurant de ballen in de soep wel eens achterwege gelaten. (zie pagina 44-45). En stoer omdat DESTIL buiten gebaande paden denkt en handelt. Jonge jongens én meisjes ondersteunt in bijvoorbeeld hun opleiding of stage (zie pagina 48-51).
Kortom, een mooie opdracht waar ik met plezier aan werk. Samen met Marc Nelissen van MixPress. Nieuwsgierig? Bestel Toolz, gratis! Kun je ‘m zelf zien, voelen, ruiken en lezen natuurlijk
Reacties
Reactie plaatsen
Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *.